۷ قابلیت جدید ویندوز ۱۱ که باید امتحان کنید

مایکروسافت شب گذشته نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و اگر آن را نصب کرده‌اید، در ادامه به ۷ ویژگی جدید این سیستم‌عامل می‌پردازیم که توصیه می‌کنیم آن‌ها را امتحان کنید.

۱. نسخه‌ی جدید مایکروسافت استور

کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند از نسخه‌ی جدید مایکروسافت استور بهره می‌برد که نسبت به نسخه‌ی قبلی امکانات جذاب‌تری ارائه می‌کند. علاوه بر امکانات مختلف، رابط کاربری آن هم بهتر شده است. مایکروسافت محدودیت‌های مربوط به این محیط را تا حد زیادی کاهش داده و به همین خاطر به زودی می‌توانید انواع و اقسام برنامه‌های رایج و پرطرفدار را از طریق همین اپ استور نصب کنید.

۲. بخش تنظیمات

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های جدید ویندوز ۱۱ قسمت تنظیمات آن است که به لطف رابط کاربری جذاب و ساده، توجه زیادی را جلب می‌کند. همچنین در این قسمت نسبت به ویندوز ۱۰ شاهد گزینه‌های بیشتری هستیم و مایکروسافت می‌خواهد این محیط را به طور کامل جایگزین کنترل پنل کند. مثل همیشه با فشردن کلیدهای Windows+i می‌توانید از بخش تنظیمات بهره ببرید.

۳. تم‌ها و تصاویر پس‌زمینه جدید

در ویندوز ۱۱ چندین تصویر پس‌زمینه‌ی جذاب برای تم‌های مختلف وجود دارد که جذابیت این سیستم‌عامل را دوچندان می‌کنند. از طریق Settings > Personalization > Themes می‌توانید تم‌های موردنظر خود را انتخاب کنید و در کنار آن قادر به انتخاب حالت تاریک و روشن هم هستید. زمانی هم که از دست تم‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ خسته شدید، از طریق مایکروسافت استور می‌توانید تم‌های رایگان یا پولی نصب کنید.

۴. منوی تنظیمات سریع

در ویندوز ۱۱ با کلیک بر یکی از آیکون‌های وای‌فای، اسپیکر یا باتری، منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید مواردی مانند بلوتوث، وای‌فای و دیگر موارد این‌چنینی را فعال و غیرفعال کنید. همچنین به اسلایدر مربوط به بلندی صدا و روشنی نمایشگر هم دسترسی دارید. در کل این محیط نسبت به اکشن سنتر طراحی ساده‌تر و بهتری دارد.

۵. گروه‌بندی پنجره‌ها

در ویندوز ۱۱ فرایند گروه‌بندی پنجره‌ها بسیار ساده‌تر و راحت‌تر شده و به آسانی می‌توانید چینش پنجره‌های مربوط به برنامه‌های مختلف در ۶ الگوی متفاوت قرار دهید. اگرچه ویندوز ۱۰ هم قابلیت مشابهی را ارائه می‌دهد، اما حالا با قرار دادن نشانه‌گر ماوس بر روی آیکون مربوط به بزرگ کردن پنجره، با ۶ گزینه‌ی مربوط به این مشخصه روبرو می‌شوید.

۶. چت مایکروسافت تیمز

اگرچه سرویس مایکروسافت تیمز سابقه‌ی زیادی دارد، اما این سرویس حالا به طور یکپارچه همراه با ویندوز ۱۱ در اختیار کاربران قرار گرفته است و از طریق تسک‌بار با کلیک بر آیکون آن می‌توانید راهی بخش چت مایکروسافت تیمز شوید. همچنین از طریق همین محیط می‌توانید تماس صوتی یا تصویری با طرف مقابل برقرار کنید. اگر هم علاقه‌ای به این سرویس ندارید، خوشبختانه خیلی راحت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

۷. منوی ویجت‌ها

ویندوز ۱۱ از یک منوی اختصاصی برای ویجت‌ها بهره می‌برد که در آن بخش‌هایی مانند وضعیت آب‌وهوا، اخبار، قیمت سهام، نتایج تیم‌های ورزشی و دیگر موارد این‌چنینی نمایش داده می‌شود. چنین قسمتی اخیرا به ویندوز ۱۰ هم اضافه شده ولی جذابیت آن در ویندوز ۱۱ بیشتر است. اگر هم ویجت‌ها مورد پسند شما نیستند، به راحتی قادر به مخفی کردن آن‌ها هستید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo